Θέμης Κοτσιφάκης: Στόχος του Υπουργείου Παιδείας η λειτουργία ΕΠΑΛ στη Θάσο από τον Σεπτέμβρη

Κώστας Φιλίδης - Νομοθετική ρύθμιση που θα επιτρέπει τη δημιουργία παραρτημάτων ΕΠΑΛ σε νησιωτικές περιοχές προωθεί η Κυβέρνηση, με σκοπό την ίδρυση παραρτήματος του ΕΠΑΛ Χρυσούπολης στη Θάσο.

Αυτό επιβεβαίωσε, μιλώντας στο «Κόκκινο Καβάλας», ο διευθυντής του γραφείου του υφυπουργού Παιδείας, Θέμης Κοτσιφάκης. Υπενθυμίζεται ότι καθημερινώς μετακινούνται από το νησί στο χερσαίο τμήμα του Νομού 40 μαθητές που σπουδάζουν στο ΕΠΑΛ της Χρυσούπολης. Όταν πριν από 20 ημέρες επισκέφθηκε την Καβάλα ο υφυπουργός Παιδείας, Δημήτρης Μπαξεβανάκης, έκανε δεκτό το σχετικό αίτημα των αρμόδιων φορέων Παιδείας και υποσχέθηκε άμεση επίλυση του προβλήματος. Όπως εξήγησε ο κ. Κοτσιφάκης, «δεν υπάρχει νομικό πλαίσιο για την ίδρυση παραρτημάτων, κι ως εκ τούτου προωθείται διάταξη νόμου, που θα επιτρέπει τη δημιουργία παραρτημάτων σε περιπτώσεις όπως της νησιωτικής Ελλάδας. Παράλληλα θα βρεθεί και η κτηριακή υποδομή. Ο Δήμος Θάσου ήδη έχει κάνει σχετικές ενέργειες. Στόχος μας είναι να αρχίσει η λειτουργία του παραρτήματος στη Θάσο από τον Σεπτέμβρη».

Τροπολογία για δεύτερη ευκαιρία 

Ο κ. Κοτσιφάκης γνωστοποίησε, επίσης, τα εξής:

– Σήμερα ψηφίζεται στη Βουλή τροπολογία νόμου που θα δίνει τη δυνατότητα σε μαθητές που, κατά τη διάρκεια των Πανελλαδικών Εξετάσεων του Ιούνη, ήταν ασθενείς ή βρίσκονταν σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση λόγω απώλειας συγγενικού τους προσώπου, να δώσουν εξετάσεις σε όλα τα μαθήματα τον Σεπτέμβρη. Όσοι πιάσουν τη βάση του Ιούνη θα καλύψουν επιπλέον θέσεις στις σχολές των ΑΕΙ και ΤΕΙ.

– Εξασφαλίστηκαν μέσω ΕΣΠΑ οι χρηματοδοτήσεις για την προμήθεια εξοπλισμού των ΕΠΑΛ και οσονούπω θα αρχίσει η διαδικασία των διαγωνισμών γι’ αυτές τις προμήθειες.

– Ετοιμάζεται αλλαγή των προγραμμάτων σπουδών, καθώς και αντικατάσταση βιβλίων που γράφτηκαν την περίοδο 2000-2004.

Μίλησε, δε, και για τις δομικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας των ΕΠΑΛ, στα οποία, πλέον, οι μαθητές στην Α’ τάξη κάνουν μαθήματα γενικής εκπαίδευσης και επαγγελματικού προσανατολισμού, στην Β’ τάξη καλύπτουν ευρύτερο τομέα σπουδών και στην Γ’ τάξη επιλέγουν επαγγελματική κατεύθυνση. Επίσης, έχουν την ευκαιρία να κάνουν μεταλυκειακές σπουδές Μαθητείας, σε επαγγελματικούς χώρους, με μισθό, ασφάλιση και ένσημα, ώστε να αποκτήσουν εμπειρία και άδεια άσκησης επαγγέλματος. Επιπροσθέτως, μπορούν, εκτός των ΤΕΙ, να εισαχθούν και στα ΑΕΙ.