Ο Πλακιωτάκης και το χρονικό ενός προαναγγελθέντος ψέματος

Γιώργος Παπαφιλίππου και Χρήστος Ηλιάδης επιβεβαιώνουν το ρεπορτάζ του Κόκκινου Καβάλας στο οποίο αποκαλύπτεται η-τουλάχιστον-άσκοπη ανακοίνωση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη σχετικά με τον αποχαρακτηρισμό εκτάσεων, οι οποίες όμως έχουν ήδη αποχαρακτηριστεί

134

Όπως σημειώσαμε σε προηγούμενο ρεπορτάζ, ο κ. Υπουργός οικειοποιείται τη δουλειά που έγινε από την προηγούμενη κυβέρνηση και την προηγούμενη διοίκηση του Ο.Λ.Κ. Α.Ε., παρουσιάζοντας ως δικό του έργο τον αποχαρακτηρισμό χερσαίων εκτάσεων στο λιμάνι της Καβάλας.

“Με αποφάσεις του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννη Πλακιωτάκη τροποποιούνται και επανακαθορίζονται, μετά από πολυετείς καθυστερήσεις, οι χερσαίες ζώνες των λιμένων Καμαριώτισσας της Σαμοθράκης, Καβάλας και Κέρκυρας.” Αυτή είναι η πρώτη παράγραφος της ανακοίνωσης του Υπουργού. Θα περίμενε κανείς, ειδικά στην περίπτωση της Καβάλας, ότι στους λίγους μήνες θητείας του κ. Πλακιωτάκη έγιναν οι απαραίτητες γραφειοκρατικές και ουσιαστικές διαδικασίες που απαιτούνται ώστε να αποχαρακτηριστούν τα-περίπου-21 τ. χιλιόμετρα.

Τα βήματα που δεν έκανε ο Πλακιωτάκης

“Εξεπλάγην με την απόφαση του κ. Πλακιωτάκη” τόνισε μιλώντας στο Κόκκινο Καβάλας ο τέως πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας, Χρήστος Ηλιάδης συμπληρώνοντας ότι όσα αναφέρει ο Υπουργός έχουν κυρωθεί με νόμο.

Έτσι, υποτιμώντας κατά πώς φαίνεται τόσο την προσπάθεια της προηγούμενης διοίκησης του Οργανισμού, όσο και τη νοημοσύνη των Καβαλιωτών, ο Πλακιωτάκης ψεύδεται και παρακάμπτει τα βήματα που προηγήθηκαν. Συγκεκριμένα:

  • Το 2017, ο τότε Υπουργός Ναυτιλίας, Παναγιώτης Κουρουμπλής παίρνει την πολιτική απόφαση να αποχαρακτηριστούν εκτάσεις που δεν εντάσσονται στα maste plan των κατά τόπους Οργανισμών Λιμένων, ώστε να αξιοποιηθούν από τους εκάστοτε Δήμους.
  • Ο τέως πρόεδρος του Ο.Λ.Κ. συναντάται 3 φορές με τη Δήμητρα Τσανάκα και συμφωνούν να ζητήσουν τον αποχαρακτηρισμό δύο εκτάσεων: των Καλαφατιών και τμήματος του Επιβατικού Λιμανιού.
  • Ο ΟΛΚ προχωρά στην ανάθεση τοπογραφικών μελετών, οι οποίες ολοκληρώνονται.
  • Βάσει νόμου, εγκρίνονται από 7 υπηρεσίες αρμόδιων Υπουργείων.
  • Στις 15 Μαϊου του 2018, ο συντονιστής Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αν. Μακεδονίας-Θράκης (Τεύχος Α.Α.Π., Αρ. φύλλου 92), ολοκληρώνει τις διαδικασίες αναρτώντας την απόφαση αποχαρακτηρισμού των εν λόγω εκτάσεων.
  • Τον Αύγουστο του ίδιου έτους, ο ΟΛΚ προχώρησε στην απαραίτητη πρόσθετη πράξη παραχώρησης
  • Με το νόμο 4597/2019 και συγκεκριμένα στο άρθρο 1, παράρτημα στ. καθορίζονται επ’ ακριβώς τα χερσαία τμήματα του παράλιου μετώπου τα οποία αποχαρακτηρίζονται.

Προς τι ο σφετερισμός;

Είναι δεδομένο, λοιπόν, ότι ο Υπουργός δεν έκανε απολύτως τίποτα για να συνδράμει στον αποχαρακτηρισμό των χερσαίων τμημάτων. Το μόνο που θα μπορούσε να κάνει είναι να πιέσει το Υπουργείο Οικονομικών ώστε να περάσει τροπολογία σε οποιοδήποτε νομοσχέδιο, η οποία θα επιτρέπει τη διαχείριση των εν λόγω εκτάσεων από το Δήμο Καβάλας. Να σημειωθεί ότι η κυριότητα των εκτάσεων ανήκει στο Δημόσιο. Σύμφωνα με τον κ. Ηλιάδη, όλα ήταν έτοιμα για την κατάθεση τροπολογίας τον Μάιο του 2019, όμως οι εκλογές πρόλαβαν την εξέλιξη της διαδικασίας. Το μόνο που απομένει για να ικανοποιηθεί πλήρως το αίτημα του Δήμου Καβάλας, είναι μία τροπολογία από τον κ. Σταϊκούρα.

Εύστοχα αναρωτιέται ο τέως βουλευτής Καβάλας του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Παπαφιλίππου προς τί η προσπάθεια σφετερισμού της διαδικασίας από τον νυν Υπουργό. Ίσως διότι μέχρι σήμερα δεν έχουμε δει κάποια ουσιαστική παρέμβαση από το Υπουργείο που να δικαιολογεί τη σημασία του παραθαλάσσιου μετώπου στην κοινωνική και οικονομική ζωή της Καβάλας. Περιοριζόμαστε σε δηλώσεις του Πλακιωτάκη για ενδιαφέρον αμερικανικών συμφερόντων για το λιμάνι της Καβάλας. Το σίγουρο είναι ότι όσοι ενεπλάκησαν στη διαδικασία αποχαρακτηρισμού περιμένουν την αναδιατύπωση Πλακιωτάκη. Δύσκολο μεν, αναγκαίο δε.