Ν. Γκαρά: Μαζί με τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης-Καβάλας, δίνουν σε ιδιώτες την πύλη προς την Ευρώπη

Κώστας Φιλίδης – Η ομολογία του Κυριάκου Μητσοτάκη στη συνέντευξη Τύπου, που έδωσε στη ΔΕΘ, ότι η Κυβέρνησή του εξετάζει την κοινή ιδιωτικοποίηση των λιμανιών της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας, αλλάζει άρδην τον προηγούμενο σχεδιασμό του ΣΥΡΙΖΑ για τη διαχείριση και αξιοποίηση των δύο λιμένων.

«Ο κ. Μητσοτάκης εμμένει στη θέση της ΝΔ για ιδιωτικοποίηση των δημοσίων υποδομών», τόνισε, μιλώντας στο «Κόκκινο Καβάλας», η βουλευτής Έβρου του ΣΥΡΙΖΑ, Νατάσα Γκαρά. Θύμισε ότι «αυτό είχαν δρομολογήσει μέχρι το 2015, ξεκινώντας από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.

Ωστόσο, η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, μετά από αρκετά μεγάλη επεξεργασία και αξιοποιώντας κυρίως το ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο, όπως και τη συνήθη πρακτική, που επικρατεί στη λιμενική πολιτική, ψήφισε κι εφάρμοσε ένα συνολικό θεσμικό πλαίσιο, που επιτρέπει τις υποπαραχωρήσεις. Δηλαδή τη συνέργεια του Δημοσίου με τον ιδιωτικό τομέα, προκειμένου να προχωρήσουν επενδύσεις από εξειδικευμένες εταιρείες, ενώ το Δημόσιο διατηρεί την κυριότητα των λιμανιών».

Διαφορετική ρότα, ή…

Σχολιάζοντας όσα είπε ο κ. Μητσοτάκης, η βουλευτής επισήμανε ότι υπάρχει διαφορετική γραμμή μεταξύ του υπουργού Ναυτιλίας, Ιωάννη Πλακιωτάκη, και του πρωθυπουργού, διότι «προσφάτως, ο υπουργός ανέφερε σε στελέχη των Οργανισμών Λιμένων, αλλά και μέσα στη Βουλή, πως είναι πιθανό να διατηρήσει το θεσμικό πλαίσιο των υποπαραχωρήσεων.

Η ανακοίνωση του κ. Μητσοτάκη δείχνει ότι είτε είναι σε διάταση με τον κ. Πλακιωτάκη, είτε δεν γνωρίζει το θέμα κι είναι άσχετος, όπως και σε πολλά άλλα ζητήματα, είτε εξυπηρετεί μια πολύ ακραία νεοφιλελεύθερη γραμμή, που μιλά για πλήρη ιδιωτικοποίηση των δημοσίων υποδομών. Το ίδιο βλέπουμε να συμβαίνει και στη ΔΕΗ και στις μεταφορές».

«Στο μεταξύ», σημείωσε, «ακόμη και σήμερα, συνεχίζεται η διαδικασία ολοκλήρωσης των μελετών που προβλέπουν τις συμφέρουσες χρήσεις και δραστηριότητες που μπορούν να υποπαραχωρηθούν, και που είχε ξεκινήσει η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.

Αναμένονται αντιδράσεις

Εξέφρασε την εκτίμηση ότι «οι αντιδράσεις από τις τοπικές κοινωνίες θα είναι αρκετά έντονες, όπως ήταν και στο παρελθόν, κυρίως από την Τοπική Αυτοδιοίκηση και από τους επαγγελματίες που έχουν άμεση ή έμμεση σχέση με την ανάπτυξη και την αξιοποίηση των λιμένων. Διότι μιλάμε για υποδομές που είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη των περιοχών, ιδίως στην Περιφέρεια ΑΜΘ, που είναι η πύλη στην Ευρώπη στο ευρωπαϊκό εμπόριο, στις μεταφορές και στις μετακινήσεις. Σ’ αυτήν την ανάπτυξη, τα λιμάνια μας παίζουν πολύ μεγάλο κομβικό ρόλο. Φανταστείτε, αυτή η πύλη να βρίσκεται στην αποκλειστική ευθύνη ιδιωτών και να μην έχει την κυριότητα το Δημόσιο»!

Ένα τραίνο στο ψυγείο

Στην παρατήρηση ότι ο κεντρικός σχεδιασμός του ΣΥΡΙΖΑ προέβλεπε την ένωση των λιμανιών Αλεξανδρούπολης και Καβάλας με την σιδηροδρομική Εγνατία, που θα έφτανε στη Μαύρη Θάλασσα κι από κει στην υπόλοιπη Ευρώπη, ενώ ο κ. Μητσοτάκης δεν έκανε καμία αναφορά σ’ αυτό το έργο, είπε ότι «η σιδηροδρομική Εγνατία δεν βρίσκεται στα σχέδια της Κυβέρνησης της ΝΔ. Άλλωστε, στη ΔΕΘ, δεν ακούσαμε κανένα συνολικό αναπτυξιακό σχέδιο για την Περιφέρειά μας, πέρα από την ιδιωτικοποίηση των λιμένων και την πρόθεση για αδειοδότηση εξόρυξης χρυσού, που βρίσκονται στον αντίποδα της ανάπτυξης όπως την εννοούν οι τοπικές κοινωνίες μας».

Ακολουθεί η συνέντευξη της Νατάσας Γκαρά στην εκπομπή των Ευριπίδη Ταρασίδη-Κώστα Φιλίδη «Καβάλα στο Κόκκινο» (Δευτέρα-Παρασκευή 10 πμ-12 πμ):