Γ. Χατζηθεοδώρου: Αντικυβερνητική η αντίδραση της ΔΟΕ για το εγχείρημα στα μειονοτικά νηπιαγωγεία της Θράκης

Κώστας Φιλίδης - Το γεγονός ότι στις περιοχές της Θράκης κατοικούν πολίτες, των οποίων η μητρική γλώσσα είναι η τουρκική, η πομακική και η ρομανί, δυσκολεύει τα παιδιά των νηπιαγωγείων αυτών των περιοχών να μπορέσουν να κατανοήσουν τα μαθήματα που τους κάνουν νηπιαγωγοί, οι οποίοι μιλούν μόνον την ελληνική γλώσσα.

Για να ξεπεραστεί το πρόβλημα, το Υπουργείο Παιδείας θέλησε να ξεκινήσει πιλοτικό πρόγραμμα σε 6 νηπιαγωγεία (3 στον Ν. Ξάνθης και 3 στον Ν. Ροδόπης), σύμφωνα με το οποίο, σ’ αυτά τα σχολεία, εκτός των νηπιαγωγών, θα υπάρχουν και συνεργάτριες εκπαιδευτικοί, που μιλούν τις μητρικές γλώσσες των παιδιών.

Πρόκειται για παρέμβαση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας, που περιλαμβάνει την παράλληλη χρήση της μητρικής γλώσσας των παιδιών ως γλώσσας στήριξης του εκπαιδευτικού έργου. Το πρόγραμμα έχει ως στόχο την ομαλότερη ένταξη των νηπίων της μειονότητας στην κοινωνία και, βεβαίως, την προετοιμασία τους για την εισαγωγή στο Δημοτικό.

Στοχευμένη κινητοποίηση

Όμως, με συνεχιζόμενες στάσεις εργασίας, η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ) και οι τοπικοί Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Ροδόπης και Ξάνθης εμποδίζουν την υλοποίηση του πιλοτικού προγράμματος, με το επιχείρημα των ελαστικών σχέσεων εργασίας. Η αποχή από τα μαθήματα εξαγγέλθηκε ειδικά στα συγκεκριμένα έξι νηπιαγωγεία.
Ως αντιπολιτευτική τακτική κατά της Κυβέρνησης χαρακτήρισε τις κινητοποιήσεις της ΔΟΕ ο συντονιστής της Νομαρχιακής Επιτροπής Ξάνθης του ΣΥΡΙΖΑ και εκπαιδευτικός Γιώργος Χατζηθεοδώρου μιλώντας στο «Κόκκινο Καβάλας».

«Το πρόγραμμα έχει ως σκοπό την αξιοποίηση της μητρικής γλώσσας ως μίας γλώσσας στήριξης, στοχεύοντας στην αρμονική κοινωνικοποίηση των νηπίων της μειονότητας», τόνισε ο κ. Χατζηθεοδώρου, και συνέχισε λέγοντας: «Ξέρουμε ότι η μειονοτική εκπαίδευση υποφέρει. Και για πρώτη φορά πραγματοποιείται ένας ανοιχτός διάλογος. Όσον αφορά το νηπιαγωγείο, το οποίο είναι δημόσιο, έρχονται τα παιδιά που μιλούν τη μητρική γλώσσα τους, όμως στο σχολείο υπάρχει μία δασκάλα που μιλάει μόνον ελληνικά, άρα η πρώτη επαφή είναι πάρα πολύ δύσκολη.

Προτάθηκε να γίνει μία έρευνα από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, με την παρουσία στα 6 νηπιαγωγεία συνεργάτριας νηπιαγωγού, η οποία θα βοηθήσει ουσιαστικά αυτή την επικοινωνία με την εκπαιδευτικό, αφού θα γνωρίζει τη μητρική γλώσσα των παιδιών. Ας το κάνουμε κι ας το αξιολογήσουμε. Επιδίωξη είναι να μάθουν καλά την ελληνική γλώσσα τα νήπια. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να καταλαβαίνουν τι τους λέει η δασκάλα».

Θα έπρεπε να πρωτοστατούν

Αναφερόμενος στις αντιδράσεις, δήλωσε πως «οι προθέσεις είναι ξεκάθαρες. Η εκπαιδευτική κοινότητα είναι απέναντι σ’ αυτήν την Κυβέρνηση. Η γλώσσα στηρίζεται στην υπάρχουσα γνώση για να αποκτηθεί μία νέα γνώση. Θα έπρεπε οι εκπαιδευτικοί να πρωτοστατούν σε τέτοιες καταστάσεις. Αν εμείς δεν στηρίξουμε την πρώτη γλώσσα, αυτή που μιλούν τα παιδιά, πώς θα μάθουν τη δεύτερη, την ελληνική; Αυτή είναι κοινή πρακτική για όλες τις μειονότητες του κόσμου. Βέβαια, ακούσαμε και το εντυπωσιακό απ’ την Διδασκαλική Ομοσπονδία, πως η μειονότητα της Θράκης είναι κάτι διαφορετικό απ’ όλες τις άλλες μειονότητες του κόσμου».

Τέλος, γνωστοποίησε ότι οι νηπιαγωγοί μπορεί να απέχουν από τις εργασίες τους, όμως η ΔΟΕ θα καλύψει το οικονομικό κόστος της αποχής τους!

Ακολουθεί η συνέντευξη του Γιώργου Χατζηθεοδώρου στην εκπομπή «Καβάλα στο Κόκκινο»: