Εξελίξεις στο θέμα του λιμανιού Καβάλας

Προκρίνεται, τελικώς, η λύση των υποπαραχωρήσεων λειτουργιών και όχι της πώλησης του λιμανιού της Καβάλας, σύμφωνα με όσα "βγαίνουν" από τη συνάντηση της διοίκησης του ΟΛΚ με τον εκτελεστικό πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ το λιμάνι της Καβάλας αναμένεται να είναι το πρώτο που θα αξιοποιηθεί με τη μέθοδο της υποπαραχώρησης, η οποία έχει κριθεί η πλέον ωφέλιμη λόγω της χωροταξικής ιδιαιτερότητας του (οι υποδομές είναι ανεξάρτητες από τον πυρήνα ζωής της πόλης, σε απόσταση 8 χλμ. ανατολικά της Καβάλας) και του γεγονότος ότι έτσι διασφαλίζεται η βιωσιμότητα των λοιπών δραστηριοτήτων του. Η έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας αναμένεται σύντομα.

Σύμφωνα με παράγοντες του Ταμείου, ο κ. Ξενόφος υπογράμμισε τις δυνατότητες ανάπτυξης των δραστηριοτήτων του λιμανιού, καθώς, όπως είπε, «μπορεί να αναδειχθεί σε κύρια πύλη εμπορευματική πύλη προς τα ανατολικά Βαλκάνια, με τις υποδομές του έχουν άμεση σύνδεση με την Εγνατία οδό». Με τις υφιστάμενες υποδομές του εμπορευματικού λιμένα «Φίλιππος Β’» μπορούν να εξυπηρετηθούν ταυτόχρονα 2 πλοία μήκους 190μ και ένα πλοίο Ro-Ro. Μετά την ολοκλήρωση των έργων επέκτασης του, τον Μάρτιο του 2019, μια επένδυση που προϋπολογίστηκε στα 16 εκατ. ευρώ, το εμπορικό λιμάνι διαθέτει κρηπιδώματα μήκους 910 μέτρων, βάθος στα κρηπιδώματα έως και 12 μέτρων και χώρο διαχείρισης και αποθήκευσης φορτίων περίπου 282.000 τμ.

Παράλληλα, ανέφεραν οι ίδιοι κύκλοι, ο κ. Ξενόφος τόνισε τον αναβαθμισμένο γεωστρατηγικό ρόλο που μπορεί να αποκτήσει το λιμάνι, ενισχύοντας και τη θέση της χώρας μας ως ενεργειακού κόμβου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Και αυτό, λόγω της επικείμενης παραχώρησης του υπόγειου φυσικού χώρου που προκύπτει από το σχεδόν εξαντληθέν κοίτασμα φυσικού αερίου «Νότια Καβάλα», με σκοπό τη μετατροπή του σε χώρο αποθήκευσης φυσικού αερίου (ΥΑΦΑ), όπως και της εγγύτητάς του με τον αγωγό TAP.

Τέλος, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ είχε την ευκαιρία να ενημερώσει από κοντά τη διοίκηση του ΟΛΚ για το ψηφιακό εργαλείο ESG Rating Tool, που ανέπτυξε το Ταμείο σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) και τη Global Sustain για την αξιολόγηση της αειφορικής επίδοσης των περιουσιακών στοιχείων τού χαρτοφυλακίου του με χρήση δεικτών επίδοσης (KPIs). Η υιοθέτηση κριτηρίων ESG (Περιβαλλοντικά, Κοινωνικά και Εταιρικής Διακυβέρνησης) και από τα περιφερειακά λιμάνια μπορεί να προσελκύσει αειφόρες υπεύθυνες επενδύσεις προς όφελος της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας, κάτι που αποτελεί προτεραιότητα για το Ταμείο, είπε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ.