Δημήτρης Λυμπεράκης: Ο τρόπος επιλογής διευθυντών μας γυρνά σε σκοτεινές εποχές

Τις ανησυχίες του τόσο για τον τρόπο ανοίγματος των σχολείων, όσο και για τις επιλογές των νέων προϊσταμένων στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, εξέφρασε ο Δημήτρης Λυμπεράκης.

Μοίρασαν τις θέσεις των διευθυντών, λαμβάνοντας υπόψιν την κομματική ταυτότητά τους, δήλωσε στο Κόκκινο Καβάλας ο διευθυντής του 2ου Γενικού Λυκείου Καβάλας, Δημήτρης Λυμπεράκης.

Όπως τόνισε, «όλοι οι εκπαιδευτικοί, ανεξαρτήτως πολιτικής τοποθέτησης, έχουμε την εντύπωση ότι επιστρέψαμε σε εποχές πολύ σκοτεινές, όσον αφορά στην αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης. Μια επιτροπή 6 “σοφών” επέλεξε με κριτήρια που κανείς δεν ξέρει , τους 116 προϊσταμένους των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Από αυτούς, οι 100 ανήκουν στη Νέα Δημοκρατία και οι 16 στο ΚΙΝΑΛ! Αυτό προοιωνίζει το τι θα γίνει και στις επικείμενες κρίσεις των διευθυντών των σχολείων. Στο μεταξύ, με χθεσινή απόφαση, στα ΠΥΣΔΕ (Περιφερειακά Υπηρεσιακά Συμβούλια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης), δηλαδή τα συμβούλια επιλογής στελεχών, πλέον δεν θα συμμετέχουν αιρετά μέλη, αλλά θα είναι όλα διορισμένα».

Ερασιτεχνική εκπαιδευτική πολιτική

Αναφερόμενος στην απόφαση για άνοιγμα των σχολείων στις 7 Σεπτέμβρη, σημείωσε ότι «τα σχολεία έκλεισαν μέσα σε παρωδία, αφού, στο τέλος της σχολικής χρονιάς, οι καθηγητές ήταν περισσότεροι από τους μαθητές στα σχολεία».

Επισήμανε ότι «από τότε μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει τίποτα και δεν έχει σταλεί καμία οδηγία. Κατά την προσφιλή τακτική της Κυβέρνησης, υπάρχει ένας ερασιτεχνικός σχεδιασμός της εκπαιδευτικής πολιτικής. Θεωρώ πολύ δύσκολο να παρακολουθούν οι μαθητές 6-7 ώρες μαθημάτων φορώντας μάσκες και κάνοντας παρέα μόνο με συγκεκριμένα άτομα».

Υπενθύμισε, δε, ότι, πλέον, αντί για 22 μαθητές σε μια αίθουσα, θα είναι 26. «Δηλαδή, σε κάθε αίθουσα θα υπάρχουν 26 μαθητές 17-18 ετών, που δεν είναι παιδάκια, μέσα σε 40 τετραγωνικά μέτρα, από τις 8:15 πμ έως τις 2:05 μμ, με τον κάθε καθηγητή να πηγαίνει σε διαφορετικές αίθουσες για να κάνει μάθημα. Αυτό σημαίνει ότι ο κάθε εκπαιδευτικός θα έρχεται καθημερινά σε επαφή με τουλάχιστον 200 μαθητές, δηλαδή με 200 οικογένειες. Αντιλαμβάνεστε τι μπορεί να γίνει αν έστω ένας μαθητής είναι φορέας του κορονοϊού».

Υπογράμμισε ότι θα περίμενε από την Κυβέρνηση να ανακοινώσει τη δέσμευση σημαντικού ποσού για την προμήθεια αντισηπτικών κλπ, καθώς και την πρόσληψη 3.000 καθηγητών, όπως και την αξιοποίηση κλειστών αιθουσών σε σχολεία. Κι όπως είπε, αυτά θα έπρεπε να έχουν ξεκινήσει από τον Ιούνη, ώστε να έχουν υλοποιηθεί.

Συμφώνησε, επίσης, με συναδέλφους του στο γεγονός ότι υπάρχει ανάγκη να γίνουν μαζικά τεστ σε όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς πριν από την έναρξη των μαθημάτων.

Έκανε μνεία και στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου για τα τηλεμαθήματα, λέγοντας πως το αποφάσισαν, δίχως να προβλέψουν την διάθεση από το κράτος εποπτικού υλικού (υπολογιστών κλπ) σε καθηγητές και μαθητές, ώστε να μπορούν όλοι να συμμετέχουν στο μάθημα με δικά τους μέσα.

Τέλος, εξέφρασε την ελπίδα ότι «επιτέλους θα αντιδράσει η ΟΛΜΕ», δεδομένου ότι με την επιβολή της τηλεκπαίδευσης θα επιβληθούν και οι κάμερες στα σχολεία.

 

Ακούστε την συνέντευξη: