Χρ. Ηλιάδης: Το λιμάνι μας είναι για μεγάλους επενδυτές, αναμένουμε το νομοσχέδιο Σπίρτζη για υδατοδρομιο

    Κώστας Φιλίδης - Αισιόδοξος για την ανάπτυξη του εμπορικού λιμανιού Φίλιππος Β’ της Καβάλας, μέσω παραχώρησης σε ιδιώτες τμημάτων των παρεχόμενων υπηρεσιών του λιμανιού, φαίνεται ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας, Χρήστος Ηλιάδης, ο οποίος αναμένει το νομοσχέδιο Σπίρτζη για τα υδατοδρόμια και την έναρξη έργων που αφορούν στη βελτίωση του επιβατικού λιμανιού.

    Όπως δήλωσε στο «Κόκκινο Καβάλας», επί 28 χρόνια δεν έχει ολοκληρωθεί το εμπορικό λιμάνι και δεν μπορεί να περιμένει άλλα τόσα. Θα πρέπει να βρεθεί επενδυτής, που θα κατασκευάσει τα υπόλοιπα έργα και θα δώσει θέσεις εργασίας. Αν και δεν θέλησε να γνωστοποιήσει αν υπάρχει ενδιαφέρον επενδυτών, τόνισε ότι «το λιμάνι της Καβάλας είναι ευκαιρία για μεγάλες εταιρίες που θέλουν να επενδύσουν στη λιμενική βιομηχανία». Σημείωσε ότι από την Κυβέρνηση δόθηκε προτεραιότητα στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, υπόθεση που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2018, οπότε πιθανώς να ακολουθήσει το λιμάνι της Καβάλας.

    Νέος νόμος για υδατοδρόμια

    Στο μεταξύ, εντός των επόμενων ημερών, αναμένεται η κατάθεση νομοσχεδίου από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, που θα αφορά στην ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων. Όπως είπε ο κ. Ηλιάδης, «έχουμε καταθέσει πλήρη φάκελο, ο οποίος είναι σύμφωνος μες όσα θα προβλέπει το νομοσχέδιο. Ήδη, με το υπάρχον νομικό πλαίσιο, δόθηκαν 2 άδειες στην Κέρκυρα και 1 στην Πάτρα. Όμως, απομένουν περί τους 15 φορείς διαχείρισης, οι οποίοι θα πρέπει να καταθέσουν πλήρη φάκελο, ώστε να δημιουργηθεί εθνικό δίκτυο υδατοδρομίων».

    Επισήμανε, δε, ότι οι άδειες θα δοθούν αποκλειστικά και υποχρεωτικά στους φορείς διαχείρισης, σε αντίθεση με τον ισχύοντα νόμο που δίνει τη δυνατότητα αδειοδότησης και ιδιωτών. Πλέον, οι φορείς διαχείρισης θα παραχωρούν, με διαγωνισμό, την άδεια λειτουργίας σε ιδιώτες, για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Τα προβλεπόμενα έργα στο λιμάνι της Καβάλας έχουν μελετηθεί κι οι απαραίτητες προμήθειες μηχανημάτων έχουν δρομολογηθεί, ενώ το κόστος τους είναι μικρό. Επισήμανε, τέλος, ότι η κατάθεση του νομοσχεδίου έχει καθυστερήσει.

    Διαβάστε εδώ περισσότερα για το δίκτυο υδατοδρομίων Ελλάδος.

    Το 2018 έτος σημαντικών έργων

    Εξάλλου, το 2018 θα είναι χρονιά πολλών έργων για τον ΟΛΚ. Σύμφωνα με τον κ. Ηλιάδη, εντός των επόμενων μηνών θα αρχίσουν τα εξής:

    -Έργα στον προσήνεμο μόλο, στο πλαίσιο του Σχεδίου Βιώσιμης Ανάπτυξης του Δήμου Καβάλας, στο οποίο ο ΟΛΚ είναι εταίρος,

    -Έναρξη αξιοποίησης των παλιών αποθηκών. Αναμένεται αποστολή του σχεδίου στο ΣτΕ προς έγκριση και, ακολούθως, έκδοση σχετικού Προεδρικού Διατάγματος, που θα ορίζει χρήσεις γης και όρους δόμησης,

    -Ολοκληρώνονται οι μελέτες εφαρμογής για την ανάπλαση του γωνιακού τμήματος του λιμανιού, που βρίσκεται επί των οδών Εθνικής Αντίστασης και Αβέρωφ, όπου ήταν το παλιό πορθμείο και σήμερα χρησιμοποιείται ως χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί είτε ως συμπληρωματικό του προαναφερθέντος Σχεδίου Βιώσιμης Ανάπτυξης, είτε απευθείας από την Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας-Θράκης,

    -Προχωρούν οι διαδικασίες αξιοποίησης μέρους της τελωνειακής αποθήκης, ώστε να μεταφερθούν σ΄ αυτήν οι υπηρεσίες που στεγάζονται στο παραλιακό κτήριο του ΟΛΚ, το οποίο θα μετατραπεί σε ξενοδοχειακή μονάδα,

    -Έργα αναβάθμισης του λιμανιού Κεραμωτής.

    Ακολουθεί η συνέντευξη του Χρήστου Ηλιάδη στην εκπομπή «Καβάλα στο Κόκκινο»: